Hoogezand wint met 1-2 van WKE '16

7 april 2024 22:15

De wedstrijd WKE '16 tegen het vlaggenschip van de v.v. Hoogezand werd in Emmen afgewerkt onder leiding van scheidsrechter. R. Wijma en zijn assistenten I. Güzel en S.P.J. Verhagen.

Hoogezand begon met de volgende spelers aan de wedstrijd tegen WKE '16: F. Akkerman, Fluks, Bloeming, Al Ezo, Van Duinen, Krebs, Van den Berg, Van Zwol, L. Akkerman, Uuldriks en Slor.

De wedstrijd werd afgetrapt door de bezoekers uit Hoogezand en al snel werd er een aanval opgezet, maar aan deze aanval kwam al snel een einde. Ook voor Tobias van den Berg was de wedstrijd al snel voorbij, want hij viel helaas geblesseerd uit. Zijn vervanger was nr. 10 Sven Kesimaat.

In de eerste tien minuten was het vooral de thuisploeg die veelvuldig de aanval zocht, maar tot grote kansen heeft het nog niet geleid.  Je kunt spreken van een aftastende beginfase, maar die heeft Hoogezand goed doorstaan. De ploeg van Jan Kloetstra zocht nu zelf ook de aanval wat in de 24e minuut een schot van Lars Akkerman opleverde. Helaas belande de bal in het zijnet.

In de 28e minuut kreeg Hoogezand een terecht gegeven strafschop, want er werd duidelijk hands gemaakt in het strafschopgebied. Onze spits Heine Uuldriks benutte deze en zette de bezoekers uit Hoogezand daarmee op een 0-1 voorsprong. WKE '16 probeerde de stand gelijk te trekken, maar diverse schoten op beide doelen leverde maar weinig gevaar op.

Vlak voor de rust kreeg WKE '16 nog een vrije trap rondom de 16, maar Fedde Akkerman red. De aanleiding voor deze vrije trap was een overtreding van Mart Bloeming die ook de gele kaart kreeg.

RUSTSTAND | 0 - 1

Hoogezand begon de tweede helft met dezelfde spelers waar het de eerste helft mee eindigde, maar al snel maakte WKE '16 de gelijkmaker. Eerst riepen de spelers van WKE '16 om een strafschop, maar deze werd door scheidsrechter Wijma niet gegeven en ging de wedstrijd dus door, maar een schot van Jochem Scholten leverde alsnog de gelijkmaker op | 1-1.

Dit was even een domper, maar nog 42 minuten te gaan om alsnog met de drie punten huiswaarts te gaan. Hoogezand zette wederom een mooie aanval op, maar de bal ging via een verdediger achter dus kwam er een hoekschop. Gevaar leverde het niet op, want de bal werd weggewerkt, maar opnieuw kwam er een hoekschop. Ook deze leverde niets op. In de tegenstoot leek de aanvaller van WKE '16 op jacht te gaan naar de 2-1 voorsprong, maar hij werd onderuit gehaald door Lorans Al Ezo die daarvoor de gele kaart ontving.

In de 64e minuut viel Hoogezand weer aan en werd het schot van Heine Uuldriks nog gekeerd, maar de rebound was voor Sven Kesimaat die met zijn doelpunt Hoogezand weer aan de leiding bracht (1-2). In de 74e minuut kreeg Hoogezand opnieuw een strafschop, maar helaas schoot Heine Uuldriks over en bleef het dus 1-2. Drie minuten later kwam keeper Wim Kok van WKE '16 ver uit zijn doel om de bal weg te werken, maar maakte hierbij hands waardoor scheidsrechter Wijma niets anders kon doen dan de rode kaart trekken. De thuisploeg dacht in eerste instantie aan buitenspel, maar de assistent vlagde niet en moest WKE '16 alsnog met 10 man verder. Mart Bloeming mocht vervolgens nog een vrije trap nemen, maar het leverde geen gevaar op. Inmiddels was de blessuretijd ingegaan en was het alleen nog de vraag hoelang de scheidsrechter liet doorgaan. In de derde minuut van deze blessuretijd kreeg WKE '16 nog een laatste kans om nog een punt mee te nemen, maar de bal belandt op de deklat en ging gelukkig over.

EINDSTAND | 1 - 2

Een zeer belangrijke overwinning voor het team van trainer Jan Kloetstra om directe degradatie te ontlopen. Door de nederlaag van GRC Groningen tegen WVV is Hoogezand ook nog een plek gestegen op de ranglijst.

Volgende week zaterdag komt GVAV-Rapiditas op bezoek op Sportpark de Kalkwijck. Dit team verloor vandaag thuis met 1-2 van SVBO.

6a7f3242-8053-46cf-be0b-6e7ad17224a7_2.JPG

0248faab-09fb-407c-bbe3-28f5d1f5e00e.JPG