HOOGEZAND WINT THUIS VAN VKW (Westerbork) 3 - 0

25 maart 2024 15:30

Ondanks de steun van 60 supporters, die met een grote touringcar naar sportpark de Kalkwijck waren gekomen ging het team van VKW onder leiding van trainer, Bernd van Bolhuis, onderuit tegen het team van trainer, Jan Kloetstra.

De meegereisde VKW supporters trakteerden met aanmoedigingen, spandoeken en (sier) vuurwerk, waardoor het een leuke en aantrekkelijke wedstrijd werd. De eerste helft was gelijk opgaand. Een aanvaller van VKW kwam alleen voor keeper Teun Hoekstra van v.v. Hoogezand maar wist de prima spelende keeper niet te verschalken. Vlak voor de rust kwam v.v. Hoogezand toch op een 1-0 voorsprong. Een scherpe voorzet van Tobias van den Berg werd ingekopt door onze spits Heine Uuldriks. Veel supporters hebben het doelpunt niet gezien omdat het begon te regenen Zij zochten daardoor een warme plek op in de overvolle kantine.

Ruststand 1 – 0

Na de pauze probeerde VKW de stand snel gelijk te trekken en kregen daarvoor ook enkele kansen die voor ‘de Westerborkers’ helaas over of naast het doel werden geschoten. In de 70ste minuut kreeg de thuisploeg een terechte strafschop, enkele supporters van de thuisclub dachten dat scheidsrechter E.J.H. de Gier uit Biddinghuizen voor een ‘schwalbe’ had gefloten, maar al snel zagen ze dat de scheids naar de penaltystip had gewezen en geel trok voor Martijn Mulder van VKW. Heine Uuldriks verzilverde deze kans waardoor er een tussenstand van 2–0 op het scorebord verscheen. Dit is tevens de 10e competitietreffer van Heine Uuldriks dit seizoen.

De supporters werden aanvankelijk niet op doelpunten getrakteerd maar een forse regen en hagelbui dreef iedereen richting de kantine of de overkapping. Toch werd het vlak voor tijd nog 3–0, doelpuntenmaker was deze keer Lars Akkerman.

Een zeer nuttige en belangrijke ‘driepunter’ voor de thuisclub in de strijd tegen degradatie. Volgend weekend staat er geen wedstrijd op het programma. De mannen van trainer Jan Kloetstra komen zondag 7 april weer in actie dan staat een lastige uitwedstrijd in Emmen op het programma tegen WKE’16. Wij hopen ook daar op jullie support.

Na de wedstrijd kregen spelers en supporters de gelegenheid om het bierglas te heffen op de fraaie overwinning onder leiding van muziek van Jordi Weijer. Het bleef nog lang gezellig . . . .

Eindstand 3 - 0