Wedstrijdverslag Winsum - Hoogezand

30 september 2023 21:15

Hoogezand is zaterdagmiddag in de tweede competitieronde onderuitgegaan in en tegen Winsum met 2-0, vorig weekend was v.v. Hoogezand vrij.
De trainers, Sven de Haan van v.v. Hoogezand en de trainer van v.v. Winsum, Fred de Boer hadden hun team op scherp gezet voor een fijn duel, onder leiding van scheidsrechter T. Postma.

Hoogezand begon goed aan de wedstrijd en kreeg enkele fraaie kansen, deze gingen echter net voorlangs. In de 9e minuut een eerste kans voor Winsum, Faleye schiet naast.

In de 19e minuut een vrije trap Winsum gaat in de muur, de bal belandt achter de achterlijn en een hoekschop volgt, maar geen gevaar.

In de 24e minuut een grote kans voor spits Heine Uuldriks, maar zijn kans wordt gekeerd door de keeper van Winsum. De openingsfase was voor Hoogezand maar Winsum krijgt steeds meer grip op het spel.

Beide ploegen spelen met hoge intensiteit, maar de wedstrijd blijft in evenwicht. Inzet van v.v. Hoogezand door de spits van Winsum van de lijn gehaald.

Gelijk opgaande strijd. Beide ploegen hebben wel kansen, maar gescoord wordt er niet

Ruststand 0 – 0

Winsum gaat de tweede helft gelijk los. Drie goede kansen voor de goal van doelman Teun Hoekstra. De thuisploeg start dus sterk aan de 2e helft, maar de verdediging en keeper van Hoogezand staan goed.

Winsum blijft pushen en daar is ie dan. Uit een corner schiet Menno Mulder van Winsum de bal in één keer in het doel!!!! 1 – 0, dit is in de 53e minuut van de wedstrijd.

Jose Bello schiet hard op de borst van Faleyse, waarna de bal het doel in vliegt 2 – 0

In de 60ste minuut nog een afstandsschot van Winsum, deze belandt op de lat

Beide trainers voeren nog enkele wijzigingen uit in het team maar gescoord wordt er niet, Winsum speelt een uitstekende 2e helft.

Einde wedstrijd 2 – 0

Volgende week zaterdag speelt v.v. Hoogezand niet op het gebruikelijke tijdsstip van 14.30 uur maar komt om 16.00 uur in het veld. Tegenstander is dan Oranje Nassau uit Groningen, het team van Peter van Son.

Deze oud speler van v.v. Hoogezand verruilde het rood-zwarte shirt van Hoogezand voor het Oranje shirt van Oranje Nassau (Groningen)

20230930_152707.jpg
20230930_153108.jpg