Bekeravontuur zaterdag 2 na 1e ronde ten einde

19 september 2023 13:45

In tegenstelling tot het vorige seizoen waarin zaterdag 2 het schopte tot de kwartfinale en uiteidelijk verloor (3-1) van de latere bekerwinnaar Winsum 2, hield het nu na de eerste ronde op.

In de poule moesten we het opnemen tegen LTC 2, De studenten van Knickerbockers 5 en een oude bekende: Velocitas 2. Vooraf werden de wedstrijden in de beker gezien als veredelde oefenwedstrijden, doordat de vakanties midden in de voorbereiding vielen, hadden we te maken met veel afwezigen en was het nog zoeken naar de juiste formatie.
De eerste wedstrijd kwam LTC naar de kalkwijk. De wedstrijd werd niet goed begonnen, na 2 verdedigingsfouten stonden we na zes minuten op een 0-2 acherstand. Ondanks een groot veldoverwicht en goed spel kwamen we niet verder dan een 2-2 gelijkspel. Andy Hoogeveen tekende voor beide treffers. Grote kansen van o.a.Teun Hoekstra en Benito Akondia werden niet benut.
De tweede wedstrijd werd gespeeld op het snikhete zernikecomplex van de studenten van The Knickerbockers in Groningen. De mannen van trainer Cor Grozema begonnen sterk aan de wedstrijd, na 2 minuten scoorde Teun Hoekstra uit een prachtige dieptepass van Ryan van der Veen middels een lobje over de wanhopig uitkomende goalie van de studenten, 0-1. Daarna had Hoogezand de wedstrijd binnen het half uur moeten beslissen, Andy Hoogeveen kopte op de lat, Lars Wollinga faalde alleen voor de keeper en Andy Hoogeveen miste een grote kans. De rust werd bereikt met een 0-1 voorsprong. Na de rust kwamen we weer goed uit de startblokken, Andy Hoogeveen schoot de bal na een goeie aanval binnen, 0-2, geen vuiltje aan de lucht zou je zeggen. Echter na een dik uur spelen kwam TKB vanuit het niets terug in de wedstrijd. Een lange bal werd door onze centrale verdedigers Dennis Thoma en Antonie Strating niet goed ingeschat, keeper Yannick Korte kwam net te laat en het stond 1-2.  Het spel werd slordig en er werd veel balverlies geleden. De 2-2 kwam uit een vrije trap, waarbij de verdediging niet goed bij de les was en de spits van TKB gemakkelijk in kon schieten.  Hoogezand rechtte de rug en via een mooie steekpass van Benito Akondia kon Andy Hoogeveen in de 79e minuut zn tweede van de middag maken. Het spel bleef stroperig en door balverlies in de opbouw kregen de studenten, na een onnodige overtreding, in de 85e minuut een vrij trap vlak buiten de zestien. De vrije trap verdween bij de 1e paal in het doel van de kansloze Yannick Korte 3-3. Ondanks de warmte, een zeer teleurstellend resultaat.
Om nog door te kunnen gaan in de beker moest er met grote cijfers gewonnen worden van een oude  bekende Velocitas 2. Eerdere wedstrijden waren beide ploegen vaak aan elkaar gewaagd. Hoogezand begon in het groninger stadspark goed aan de wedstrijd. De eerste helft waren we heer en meester, de ruststand van 2-0 ( 2x kopgoal van goalgetter Andy Hoogeveen) had veel hoger kunnen uitvallen. Kansen van Tom Kasto en Jivan Prins werden helaas gemist. Al moet gezegd worden dat onze keeper Fedde Akkerman zich nog een keer onderscheidde; met een onnavolgbare reflex hield hij de russtand op 0-2.  Na de thee kwamen we door een goal van Lars Akkerman op 0-3 waarna de wedstrijd gespeeld leek. Centrale verdediger Kevin van der Laan moest het veld verlaten na een liesblessure waardoor er een en ander omgezet moest worden. Velocitas kwam terug tot 1-3 maar kort daarna scoorde Andy Hoogeveen de mooiste goal van de middag. Hij wipte zelf de bal op, en scoorde met een prachtige omhaal de 1-4. Velocitas scoorde nog een keer en Ryan van der Veen maakte de 2-5 na een vloeiende aanval. Hoogezand speelde fris, begint steeds fitter te worden en ondanks dat we op doelsaldo zijn uitgeschakeld voor de beker gaan we met een goed gevoel de competitie in.
De selectie wordt steeds completer en met de nieuwe jongens,Jivan Prins (komt uit de jeugd) en Kevin van der Laan (is weer begonnen) is de concurrentie toegenomen.
Na het kampioenschap van afgelopen jaar willen we ook nu weer een rol van betekenis spelen in de reserve 1e klasse. Een mooie competitie met veel onbekende ploegen.
As zaterdag speelt Hoogezand 2 de eerste competitiewedstrijd op het eigen sportpark, Mamio 2 is om 12:00 de tegenstander.
Tot as zaterdag op ons mooie sportpark!!!